29 април, 2025

България броудкастинг груп ЕООД е собственик на телевизионна програма с наименование Тв Дартс, започнала началото си от 2007г. От 2024 т. ще се излъчва на територията на цяла България с наименование BBG NEWS

ALIENO Sentiero: какво не знаем още за нея ?

ALIENO Sentiero: какво не знаем още за нея ?
Източник: dnes.bg

Създателят и Ахмед Мерчев от сатовченското село Слащен разказва в детайли

Alieno Sentiero, първият прототип на българска електрическа хиперкола, бе представен за първи път преди няколко седмици, а премиерата на първия физически макет на автомобила предизвика огромен интерес у хората и не остави почти никой безразличен. Това, което липсваше тогава- подробен разказ и презентация на модела, няколко седмици по-късно вече е факт.

Чрез видео в YouTube водещия инженер на проекта, Ахмед Мерчев детайлно обяснява подробности за модела. Това е първият път, в който самият Мерчев разкрива пълния процес и визията зад автомобила, обяснявайки как всяка част от Sentiero е замислена, проектирана и ръчно изработена в България. Прототипът е разработен и сглобен в завода на Alieno в село Туховища, в сърцето на Родопите, а показването му предизвика значителен интерес в автомобилните и технологичните среди.

Alieno, като бранд, означава „извънземно“ на италиански, а името на модела „Sentiero“ се превежда като „следа“. „Alieno Sentiero е извънземна следа, която оставяме от Родопите в света на хиперколите“, коментира Мерчев. С този модел Alieno не просто демонстрира способностите на българския инженерен талант, а цели да постави България на картата на автомобилните иновации.

Отличителната визия на Sentiero черпи вдъхновение от Lamborghini Lambo Vision V12 Gran Turismo, но дизайнът е изцяло оригинален. „Всички форми и детайли са създадени от нас – няма нищо копирано,“ твърди Мерчев. Използваните материали, като карбон и композитни панели, придават на колата уникално космическо излъчване, което Мерчев определя като „портал към бъдещето“.

Alieno Sentiero е базиран на шаси от стомана, което осигурява здравина и стабилност, необходими за първоначалните тестове. В окончателната версия обаче се планира използването на карбон-кевлар за шасито и екстериора, което ще намали теглото на автомобила и ще подобри неговата устойчивост. „Завършената версия на шасито ще бъде изцяло от карбон-кевлар, докато този прототип е изграден с около 80% стоманени компоненти и 20% композитни материали,“ обяснява Мерчев. Според него, този подход позволява автомобилът да премине през първоначалните фази на тестване, преди финалната версия да бъде изцяло оптимизирана.

Прототипът е оборудван с активна аеродинамика, която включва над 20 подвижни елемента, като спойлери и антикрила, които ще се настройват спрямо скоростта и позицията на автомобила. „Тези елементи ще променят позицията си в зависимост от скоростта на колата, състоянието на пътя и нуждата от стабилност,“ споделя Мерчев. Подобна настройка е важна при скорост над 500 км/ч, при която Alieno Sentiero ще бъде подложен на екстремни натоварвания.

Една от най-впечатляващите заявки на Alieno Sentiero е планът за постигане на 5221 конски сили в завършената версия. „Тази мощност ще се постигне чрез 24 електромотора, разположени по шест на всяко колело“, уточнява Мерчев. Според него, моторите са от вида axial flux, малки и компактни, но изключително мощни. „Всяко колело ще разполага със собствен двигателен блок, което ще осигури невероятен контрол и мощност на автомобила“, пояснява той.

В момента прототипът е оборудван с един базов електромотор, като бъдещите версии ще добавят още мотори, докато се достигне върховата мощност. „Ще добавяме мотори постепенно, докато постигнем пълната мощност. Това е дълъг процес, но си струва“, споделя Мерчев. Целта е колата да достигне максимална скорост от над 584 км/ч, което ще я направи една от най-бързите електрически хиперколи в света.

Производственият процес на Alieno Sentiero се осъществява в модерна база в село Туховища, оборудвана с над 200 производствени машини, включително индустриални роботи, автоклави и CNC машини. „Само 30 машини са в действие към момента, но работим по завършването на инсталацията на всички машини, които ще ни позволят да произведем шасита от карбон-кевлар,“ споделя Мерчев.

Една от ключовите цели на проекта е изграждането на капацитет за серийно производство, който ще позволи на Alieno да създаде различни версии на модела, включително и по-достъпни варианти. „Планираме върховите версии на колата да струват между 2 и 5 милиона евро, но също така ще предложим модели на по-ниска цена за по-широк кръг потребители,“ твърди Мерчев.

„Ако някога загубим всичко, то ще е по наша вина, но това не спира мечтата ни“, допълва Мерчев. Той разкрива, че предизвикателствата са много, но решителността и отдадеността на екипа остават непоклатими.

източник: kaldata.com

Сподели:

Още от Бизнес

Джеф Безос пуска пикап за 20 хиляди долара на пазара

Превозното средство ще бъде електрическо

Google престава да се бори с бисквитките от трети страни

Компанията се е отказала от плановете си да внедри функция, която да подкани потребителите доброволно да деактивират бисквитките

Младите българи в търсене на гъвкаво работно време

Баланс между кариера и личен живот