
За какво всъщност става въпрос ?
Това е алтернативна платформа на X на Илон Мъск, но по отношение на цвета и логото си изглежда доста сходна.
Bluesky се разраства бързо и в момента регистрира около един милион нови потребители на ден.
Bluesky се самоопределя като „социална мрежа, каквато трябва да бъде“, въпреки че прилича на други подобни платформи.
Визуално лентата в лявата част на страницата показва стандартни неща - търсачка, известия, начална страница и т.н.
Хората, които използват платформата, могат да публикуват, коментират, споделят и харесват.
Казано по-просто, платформата изглежда така, както изглеждаше X, по-рано известен като Twitter.
Основната разлика е, че Bluesky е децентрализирана - сложен термин, който в общи линии означава, че потребителите могат да хостват данните си на сървъри, различни от тези, които са собственост на компанията.
Ако ви се струва, че много прилича на X, няма да се изненадате да научите защо. Бившият ръководител на Twitter, Джак Дорси, я е създал.
Веднъж той дори заяви, че иска Bluesky да бъде версия на Twitter, която не принадлежи на нито един човек или организация.
Но Дорси вече не е част от екипа, който стои зад нея, тъй като се оттегли от борда на директорите през май 2024 г.
През септември той изтри акаунта си изцяло.
Сега тя се управлява и притежава от главния изпълнителен директор Джей Грейбър като корпорация в обществена полза в САЩ.
Bluesky съществува от 2019 г., но до февруари тази година беше само с покани.
Това позволи на разработчиците да се справят с всички проблеми зад кулисите, за да се опитат да я стабилизират, преди да отворят вратите за широката публика.
Планът донякъде проработи. Но напливът от нови потребители през ноември беше толкова огромен, че продължават да се появяват проблеми.
Не е случайно, че броят на новите потребители на Bluesky нарасна след успеха на Доналд Тръмп на изборите в САЩ през ноември.
Собственикът на X, Мъск, беше голям поддръжник на Тръмп по време на кампанията му и ще участва активно в неговата администрация.
Това неминуемо доведе до политическо разделение, като някои хора напуснаха X в знак на протест.
Други обаче посочиха различни причини, като например британския вестник "Гардиън", който реши да спре да публикува там, тъй като нарече X „токсична медийна платформа“.
Междувременно приложението на Bluesky продължава да набира значителен брой потребители по целия свят и вече е първо място сред безплатните приложения в Apple App Store в Обединеното кралство.
Няколко известни личности, от поп певицата Lizzo до Грег Дейвис от Taskmaster, обявиха, че се присъединяват към платформата и ограничават използването на X, а в някои случаи напълно го напускат.
Но този растеж, макар и значителен, ще трябва да продължи дълго време, преди Bluesky да може да отправи истинско предизвикателство към своя конкурент в областта на микроблоговете.
X не споделя общия брой на потребителите си, но се предполага, че той се измерва в стотици милиони. Неотдавна Илон Мъск заяви, че платформата има 250 милиона активни потребители всеки ден.
/БГНЕС, Би Би Си/
Още от Бизнес
Джеф Безос пуска пикап за 20 хиляди долара на пазара
Превозното средство ще бъде електрическо
Google престава да се бори с бисквитките от трети страни
Компанията се е отказала от плановете си да внедри функция, която да подкани потребителите доброволно да деактивират бисквитките
Младите българи в търсене на гъвкаво работно време
Баланс между кариера и личен живот