
Ще се харесат ли нововъведенията на клиентите ?
Увеличаващите се разходи за персонал тласкат английските магазини към по-агресивно използване на нови технологии. След масовото въвеждане на познатите и у нас каси на самообслужване, в Обединеното кралство вече се насочват към електронни етикети и виртуални кошници.
Преди дни се появи информация в медиите, че на 67-годишна жена е забранено да пазарува в магазин на популярна хранителна верига. Причината е, че вдигала скандали, защото не ѝ осигуряват физически касиер, при който да плати покупките си. Тя смята касите за самообслужване за сложни и отказва да ги използва. з в град Брайтън, където живее, 74% от касите са такива.
В някои магазини на Острова вече е достатъчно да маркираш карта, телефон или ръцете си на входа и всяко нещо, което вземеш от рафта, автоматично ще бъде платено от банковата ти сметка на излизане.
„За нас беше много важно да направим нещата по такъв начин, че да не вземаме лични данни на клиента. Да го трансформираме от човек в нещо, което наричаме „скелет“. По този начин проследяваме как той преминава през магазина. Разбираме, когато протяга ръка и хваща нещо от рафта. И в този момент прехвърляме този артикул във виртуална кошница, която в крайна сметка е кошницата, за която ще го таксуваме, когато напусне магазина”, казва Гус Декър, технологичен директор на популярна верига супермаркети на Острова .
Всичко това се случва благодарение на комбинация от камери, сензори и датчици, които обаче са доста скъпи. Затова магазините въвеждат най-вече каси на самообслужване и преносими устройства за самостоятелно маркиране на стоките, когато ги вземаш от рафта.
„Удобно е. Използвам касите за самообслужване, когато купувам малко неща и нямам пълна количка с продукти. Но според мен заради тях хората в супермаркетите могат да останат без работа. Те вече имат по-малко персонал и ако пазарувате много неща, няма кой да ви обслужи”, смятат някои от хората.
Очакваното от април повишение на минималната заплата и на осигурителните вноски принудиха магазините да ускорят плановете си за въвеждане на виртуални кошници и електронно ценообразуване, за да намалят своя персонал. Една от големите хранителни вериги съобщи, че ще съкрати 3000 свои служители. „Изобщо не харесвам касите за самообслужване”, признават някои от клиентите.
Заради съпротивата, която срещат сред по-възрастните си клиенти, магазините предпазливо въвеждат новите технологии. Започват от големите градове и местата, където живеят повече млади хора, които са свикнали да пазаруват онлайн през телефона си.
източник: nova.bg
Най - четени
Последни
Природният газ ще бъде по-евтин през май
- 30 април, 2025
"Зелена зона" в Бургас преминава в летен режим от 2 май
- 30 април, 2025
Важно съобщение за жителите на община Кресна
- 30 април, 2025
Още от Развлечение
Грандиозно: Spice girls се събират за турне
За последно се появиха заедно на откриването на Олимпиадата в Лондон през 2012 г.
Продадоха за шестцифрена сума писмо писано на борда на Титаник
След потъването, авторът се качва на спасителния кораб „Карпатия“, който го връща в Ню Йорк
Принц Уилям и Кейт празнуват 14 години от сватбата си на мястото, където се влюбиха
Те се ожениха на 29 април 2011 г. в Уестминстърското абатство