
За това предупреди Европейският потребителски център
Всички летища, включително и Летище София, очакват значително повече пътници по време на празниците, което означава по-дълги опашки, по-бавни проверки и повече риск за непредвидени ситуации.
За това предупреди Европейският потребителски център (ЕПЦ) на интернет страницата си и публикува съвети как пътниците да са подготвени и спокойни по време на пътуването си.
„Ако полетът закъснее повече от два часа, авиокомпанията е задължена да се погрижи за вас. Това означава, че трябва да осигури безплатна храна и напитки, както и да предостави информация кога трябва да излети полетът“, съобщават от ЕПЦ.
„При по-дълги закъснения, включващи нощувка, авиокомпанията трябва да организира и заплати хотел и транспорт. А ако чакате повече от 5 часа, можете дори да се откажете от полета си и да получите обратно парите си за билета“, допълват експертите.
„В случай, че пристигнете с повече от 3 часа закъснение на финалната дестинация, може да имате право на финансова компенсация“, посочват от Центъра.
Ако авиокомпанията направи свръхрезервации и не успеете да се качите на борда поради тази причина, имате право на пренасочване към друг полет или пълно възстановяване на стойността на билета, както и на грижа за времето на изчакване на другия полет.
„Ако багажът се загуби отидете на гишето за багаж и попълнете протокол (PIR) веднага. Това е първата стъпка към обезщетението. Съберете документите си и подайте жалба към авиокомпанията възможно най-бързо, но не по-късно от 7 дни от датата на полета“, съветват от ЕПЦ.
Планирайте време за опашките. Пристигнете на летището поне 2-3 часа по-рано. Подгответе се за проверки. Уверете се, че имате всички документи на достъпно място, а ръчният ви багаж е подготвен спрямо указанията на летището и авиокомпанията за течностите и това колко може да вземете на борда.
„Проверете статуса на полета си. Една бърза проверка преди да тръгнете може да ви спести часове чакане“, допълват от Центъра.
„Най-големият брой жалби, подавани в ЕПЦ, са свързани с отменени или закъснели полети, загубен багаж, както и с проблеми след покупка от онлайн търговци“, каза за БТА през лятото директорът на центъра - Соня Спасова.
Източник: Дарик
Още от Пътуване
Джигитите на пътя опитват да мамят с нова схема
Шофьори избягват глоби за нарушения на пътя чрез прикриване на регистрационния номер.
Временна организация на движението по АМ "Тракия"
Ограничава се преминаването в изпреварващите ленти
Глоба от 240 лв. за мръсна кола
Такава глоба обаче е факт и се прилага масово в една много популярна напоследък сред българите туристическа дестинация: