
Потребителите ще могат да избират дали да използват услугите безплатно, както обикновено с реклами, или да плащат за версия без реклами
Американската корпорация Meta (Facebook) планира да въведе платен абонамент без реклама за потребителите в Европа. Това съобщи вестник The Wall Street Journal (WSJ) с позоваване на документа, който компанията предложи на европейските регулатори.
Според нейната информация, ако потребителите не са съгласни с използването на техните данни за персонализирана реклама, те ще трябва да плащат около 14 USD на месец, за да използват Instagram без реклама на мобилни устройства или около 17 USD, за да използват Instagram и Facebook на компютър.
Тази стъпка е свързана със затягането на правилата на Европейския съюз, които изискват компаниите да получат съгласието на потребителите, преди да показват персонализирана реклама, посочва вестникът. Абонаментът се нарича SNA (абонамент без реклами) и Meta очаква да го стартира през следващите месеци. Потребителите ще могат да избират дали да използват услугите безплатно, както обикновено с реклами, или да плащат за версия без реклами.
Абонаментът ще струва около 10 USD на месец на компютър за един акаунт във Facebook или Instagram и около 13 USD на мобилни устройства, като се вземат предвид комисионните на магазините за приложения на Apple и Google.
Не е ясно дали регулаторите в Ирландия или Брюксел ще намерят новия план за съвместим със законодателството на ЕС или ще настояват Meta да предлага по-евтини или дори безплатни поддържани от реклами версии, пише WSJ.
източник: fakti.bg
Още от Бизнес
Нова защитна функция на устройствата с Android
Конкурентите от Apple наскоро въведоха подобна функция
Дъжравата отпуска още компенсации заради скъпия ток
Правителството увеличава бюджета за помощ към бизнеса заради скъпия ток през зимата
Windows 10 с нова досадна грешка
Какви са съветите на Майкрософт за борба с бъга